Abstract:
У дисертації науково узагальнено концептуальні ідеї, світові та вітчизняні тенденції підготовки та організації симпозіумів художньої кераміки в кінці ХХ - початку XXI століття та роль симпозіумного руху в розвитку сучасного мистецтва. Дане дослідження охоплює симпозіуми, як явище культури, в одному з проявів сучасного мистецтва - художній кераміці. Проведено системний культурологічний аналіз реалізованих мистецьких проектів у сфері професійного керамічного мистецтва, досліджено особливості художнього життя в Україні, наприкінці ХХ - початку XXI століття. З’ясовано вплив симпозіумів керамістів на становлення особистості окремих художників і значення всеукраїнських та міжнародних симпозіумів в Україні та за її межами для поступального залучення вітчизняних художників до світового культуротворчого процесу. Обґрунтовано необхідність активізації та подальшого розвитку симпозіумного руху як суттєвої складової сучасного художнього життя; виведено типологизацію досліджуваних художніх проектів за визначеними критеріями, представлено історію окремих мистецьких акцій та проаналізовано художні роботи, які створювалися в їх межах. Також наведено структурний огляд методологічних основ і особливостей організаційної підготовки проведення симпозіумівх удожньої кераміки. Обґрунтовано етапи становлення та особливості симпозіумного руху в Україні в межах досліджуваного періоду; досліджено суспільно-культурного аспект явища симпозіумного руху, що включає реакцію суспільства на реалізацію даних проектів та вплив цих проектів на розвиток сучасного мистецтва.
Description:
The author summarizes the conceptual ideas of science, global and domestic trends in the preparation and organization of artistic ceramics workshops in late twentieth and early twenty-first centuries. This thesis covers ceramics in its modern culture creating context. The author has conducted a systematic cultural art projects analysis in the field of Decorative Arts. Also, the author has explored the specifics of art life in Ukraine in the late twentieth and early twenty-first centuries. She has studied the influence of ceramists’ workshops on the forming of artistic personality in particular artists as well as the profound role of Ukrainian and international symposiums. The main purpose of these workshops aim for progressive involvement of domestic artists to the global culture forming process. Necessity for the further active development of workshops movement as a meaningful part of modern life has been explained; typology of the explored art projects by different characteristics has been introduced; the history of par-ticular art movements and art works being created at that time have been shown. Also, the author has presented a structural overview of methodological principles and specifics of art ceramics workshops organization in Ukraine. The stages of workshops movement development in Ukraine at the period studied have been depicted.