Короткий опис(реферат):
Дисертація присвячена дослідженню специфічних і універсальних аспектів формування і функціонування баяна в камерно-ансамблевому жанрів історико-стильовому,  інструментально-органологічному,  музикознавчому  і виконавському аспектах.  Визначається  в  ході історичного процесу автономізації музичного   інструменталізму уособленість ансамблево-синтетичних принципів в органологічно-конструктивній будові та виконавсько-когнітивній структурі нових інструментів  оркестрово (ансамблево)-подібного типу - фортепіано і баяна (акордеона). Останній  виділяється в ансамблевих сполученнях розмаїттям артикуляційно-динамічної  гнучкості з можливістю впливу на інтонування стаціонарної частини звуку, фактурним багатоголоссям, тембральним розмаїттям,  що  дозволяє  йому  утворювати перспективну ансамблеву підсистему. Здійснюється періодизація основних етапів розвитку інструментального ансамблю за участю баяна, які відповідають конструктивно-органологічним і виконавським станам інструментата його  ансамблевих функцій.
 
Суть розробки, основні результати:
The thesis is devoted to the study of specific and universal aspects of the formation  and  functioning  of  the  bayanin  the  chamber-ensemble  genre  in  the historical,  stylistic,  instrumental-organological,  musicological  and  performing aspects.  In  the  course  of  the  historical  process  of  autonomization  of  musical instrumentalism, a reflection of the ensemble-synthetic principles is revealed in the organologically-constructive  and  executive-cognitive  structure  of  new  instruments orchestral  (ensemble)-shaped  type - piano  and  bayan  (accordion).  The  latter  is distinguished  in  ensemble  combinations  by  a  variety  of  articulatory-dynamic flexibility with the ability to influence the intonation of the stationary part of the sound, textured polyphony, timbre variety, which allows it to create a promising ensemble subsystem. The  main  stages  of  the  development  of  the  instrumental  ensemble  are periodized with the participation of the accordion in accordance with the structural, organological and performing status of the instrument and its ensemble functions.