Короткий опис(реферат):
Дисертація присвячена дослідженню специфічних і універсальних аспектів формування і функціонування баяна в камерно-ансамблевому жанрів історико-стильовому, інструментально-органологічному, музикознавчому і виконавському аспектах. Визначається в ході історичного процесу автономізації музичного інструменталізму уособленість ансамблево-синтетичних принципів в органологічно-конструктивній будові та виконавсько-когнітивній структурі нових інструментів оркестрово (ансамблево)-подібного типу - фортепіано і баяна (акордеона). Останній виділяється в ансамблевих сполученнях розмаїттям артикуляційно-динамічної гнучкості з можливістю впливу на інтонування стаціонарної частини звуку, фактурним багатоголоссям, тембральним розмаїттям, що дозволяє йому утворювати перспективну ансамблеву підсистему. Здійснюється періодизація основних етапів розвитку інструментального ансамблю за участю баяна, які відповідають конструктивно-органологічним і виконавським станам інструментата його ансамблевих функцій.
Суть розробки, основні результати:
The thesis is devoted to the study of specific and universal aspects of the formation and functioning of the bayanin the chamber-ensemble genre in the historical, stylistic, instrumental-organological, musicological and performing aspects. In the course of the historical process of autonomization of musical instrumentalism, a reflection of the ensemble-synthetic principles is revealed in the organologically-constructive and executive-cognitive structure of new instruments orchestral (ensemble)-shaped type - piano and bayan (accordion). The latter is distinguished in ensemble combinations by a variety of articulatory-dynamic flexibility with the ability to influence the intonation of the stationary part of the sound, textured polyphony, timbre variety, which allows it to create a promising ensemble subsystem. The main stages of the development of the instrumental ensemble are periodized with the participation of the accordion in accordance with the structural, organological and performing status of the instrument and its ensemble functions.