Короткий опис(реферат):
Дисертацію присвячено дослідженню концепцій формоутворення костюма в дизайні ХХ століття з виявленням витоків, розвитку та тенденцій. Дослідження проведено на зразках концептуальних формотворчих пошуків в промисловому та ексклюзивному дизайні одягу в західноєвропейській практиці дизайну одягу, включаючи роботи модельєрів із країн сходу, які працюють на європейському ринку. Проаналізовано теоретико-методологічні засади процесу формоутворення, на основі якого було виділено умови функціонування концепцій формоутворення та її складових в цьому процесі. Поетапно розглянуто утворення та розвиток концепцій формоутворення костюма в першій половині ХХ століття в умовах панування модернізму, в середині ХХ століття під час активного розвитку промислових підходів до проектування одягу та на зламі ХХ і ХХІ століть в межах постмодерністської парадигми в мистецтві, які відповідно були класифіковані. З’ясовано, що характеристика концепцій формоутворення відбувається за авторським задумом, принциповим напрямком, структурою форми, методами та прийомами формоутворення костюма. Виділено рівні процесу формоутворення, які узагальнено за пріоритетністю використання в різних концепціях формоутворення костюма. Результати дослідження порівняно із сучасними тенденціями та визначено перспективи подальшого розвитку формоутворення одягу
Суть розробки, основні результати:
The thesis is dedicated to study concept shaping costume in design in the of XX centuries with discovery sources, development and trends. Research is conducted on the basis of conceptual searches shaping samples for industrial and exclusive design of the garments in west European countries in practicable design of the clothes, including work of designers from east countries, working at European market. The theorist-methodological principles of the shaping process were analyzed, on the base of what were selected operating conditions of forming concepts and its components in this process. The formation and development of concepts shaping costume in the first half of the twentieth century gradually examined, under the rule of modernism, the mid-twentieth century, during industrial development approaches to design clothes and at the turn of XX and within the postmodern paradigm of modernism in art, after that were classified.
It was found that the characteristic of concepts shaping is passing by the plan of author, the principal direction, structure forms, methods and tools of shaping costume. The levels of the process of shaping were ranked by priority in the use of different concepts of the shaping costume. The results were compared with modern trends, after what determined development prospects of shaping garments.