Короткий опис(реферат):
У дисертації розроблюється системний підхід до жанрового стилю у фортепіанній музиці класико-романтичної доби, визначаються специфічні властивості фортепіанно-виконавського жанрового стилю як категорії музичного мислення.
Визначення теоретичних проекцій категорії жанрового стилю в музикознавчій науці дозволяє виокремити критерії жанрового вивчення фортепіанної творчості в їх зв’язку з поняттям музично виконавського стильового мислення. Запровадження поняття жанрового канону та похідних від нього до сфери виконавського розуміння - інтерпретації стає основою виявлення різних комунікативно-функціональних типів виконавської композиційної логіки; їх пропонується визначати як полілогічний, монологічний, діалогічний, у відповідності до прийомів тематичного розвитку та формування образно-драматургічних значень. Запропонований диференційований хронотопічний підхід до жанрово-стильової типології фортепіанної творчості, визначені хронотопічні особливості жанрово-стильових форм сонати, мініатюри, поемності у фортепіанній музиці як засадничі для формування іманентної виконавської логіки музичної композиції. Розкриті жанрові хронотопічні ідеї, образна та стилістична енциклопедичність фортепіанно-виконавської інтерпретації виявлені динамічні стереотипи виконавської інтерпретації.
Суть розробки, основні результати:
The thesis develops a systemic approach to genre style in classical-romantic era piano music, and defines the specific properties of piano-performing genre style as a category of musical thinking. The definition of theoretical projections of genre style category in musicological science allows to highlight the criteria of genre study of piano creativity in their connection with the concept of musical-performing style thinking. The introduction of the concept of genre canon and derivatives from it into the sphere of executive understanding-interpretation becomes the basis of identification of various communicative-functional types of performance composite logic. There are proposed to be defined as polyological, monological, dialogical, in accordance with techniques of thematic development and formation of figurative-drama values. A differentiated chronotopic approach to genre-style typology of piano creativity is proposed, chronotopic features of genre-style forms of sonata miniature, poetry in piano music are defined as fundamental for formation of inherent performance logic of musical composition. Genre chronotopic ideas figurative and stylistic encyclopedia of piano performance interpretation are revealed, dynamic stereotypes of performance interpretation are found.