Abstract:
Метою статті є характеристика принципів звукозапису за допомогою мікрофонів у контексті акустичних
просторових особливостей концертних залів, які є важливою складовою в позиціонуванні діяльності та творчих
напрямів “пуризму”, “індивідуалізму” та “реалізму” у звукорежисурі. Методологія дослідження полягає в
застосуванні аналітичного та історико-культурного методів, що дало можливість виокремити й охарактеризувати
технологічні засади звукозапису на прикладі діяльності звукорежисерів. Наукова новизна роботи полягає в
тому, що вперше в українській науці було визначено та охарактеризовано принципи мікрофонного звукозапису
у контексті акустичних просторових особливостей та творчі напрями звукорежисури “пуризм”, “індивідуалізм”
та “реалізм”. Висновки. У роботі було визначено дані спектрального відгуку діапазону частот, стереофонічний
ефект, музичний та тембральний баланс і просторове враження акустики концертних залів. Виявлено принципи
застосування багатомікрофонної техніки в інструментальній, оркестровій та рок музиці; окреслено творчий
потенціал напрямів “пуризм”, “індивідуалізм” та “реалізм”. у звукорежисурі. У вимірі сучасних тенденцій
кінематографа та сучасної популярної музичної культури, ми чуємо і звикаємо до перебільшено барвистого і
насиченого, часто “електронного” звуку. Оскільки слухач — кінцева ланка всієї індустрії звукозапису, варто
визнати орієнтири у звукорежисурі, які направлені на смаки більшості.
Description:
The purpose of the article is to characterize the principles of sound recording with microphones in the context of
the acoustic spatial features of concert halls, which are an important component in positioning the activities and creative
directions of "purism", "individualism" and "realism" in sound engineering. The methodology consists of the use of
analytical, historical, and cultural methods, which made it possible to identify and characterize the technological
foundations of sound recording using the example of sound engineers. The scientific novelty of the work lies in the fact
that for the first time in Ukrainian science the principles of microphone sound recording in the context of acoustic spatial
features and creative directions of sound engineering "purism", "individualism" and "realism" were defined and
characterized. Conclusions. In the work, the data on the spectral response of the frequency range, the stereophonic effect,
musical and timbre balance, and the spatial impression of the acoustics of concert halls were determined. The principles
of application of multi-microphone technique in instrumental, orchestral, and rock music are revealed; outlined the
creative potential of the directions "purism", "individualism" and "realism". in sound engineering. In terms of current
cinematic trends and contemporary popular music culture, we hear and become accustomed to exaggeratedly colorful and
rich, often "electronic" sound. Since the listener is the ultimate link in the entire recording industry, it is necessary to
recognize landmarks in sound engineering aimed at the tastes of the majority.