Abstract:
концепцію повсюдного навчання u-learning (ubiquitous learning), безперервного процесу
самовдосконалення за допомогою різноманітних інформаційних пристроїв від комп’ютера до
смартфона чи планшета. Проаналізувати використання мобільних інформаційно-комунікаційних
технологій як ефективного засобу надання доступу до освітнього контенту. Детально дослідити
використання мобільних застосунків як перспективних та дієвих засобів доступу до освітніх ресурсів
в процесі самоосвіти. Методологія дослідження полягає в застосуванні комплексу загальнонаукових
методів: аналізу, синтезу, логічного методу, методу візуалізації результатів дослідження. Дані методи
дали можливість вивчити сутність досліджуваного предмету та аргументувати думку автора щодо
окресленої проблеми. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про можливості мобільних
технологій в процесі самоосвіти. Використання мобільних застосунків зберігає актуальність в процесі
самоосвіти, як важливий чинник отримання та поповнення знань, самовдосконалення особистості
в професійній і непрофесійній сферах. Висновки. Шляхом аналізу мобільних застосунків освітнього
спрямування, статистичних даних та відгуків щодо їх використання доведено популярність освітніх
мобільних застосунків, які надають доступ до безкоштовних онлайн-курсів провідних науковців, лідерів
думок та університетів світу. Обгрунтовано значення інтерактивності як чинника комплексного
підходу до забезпечення освітнього процесу, створення інформаційних продуктів на перетині науки,
мистецтва та віртуальної реальності, запроваджуватя в освітній процес ігрових технологій та
технологій доповненої реальності.
Description:
The purpose of the article is to explore the concept of mobile learning m-learning which actively evolves
into the concept of ubiquitous learning, a continuous self-improvement process using a variety of information
devices from a computer to a smartphone or tablet. The use of mobile information and communication
technologies as an effective means of providing access to educational content has been analyzed. The use
of mobile applications of promising and effective means of access to educational resources in the process of
self-education is explored in detail. The methodology of the research is to apply a set of general scientific
methods: analysis, synthesis, logical method, method of visualization of research results. These methods made
it possible to study the essence of the subject under study and to argue the author's opinion on the problem
outlined. The scientific novelty of the work is to expand ideas about the possibilities of mobile technologies in
the process of self-education. The use of mobile applications remains relevant in the process of self-education,
as an important factor in obtaining and replenishing knowledge, self-improvement in the professional and
non-professional spheres. Conclusions. Through the analysis of mobile educational applications, statistics
and feedback on their use, the popularity of educational mobile applications that provide access to free
online courses by leading scholars, think tanks, and universities in the world have proven to be popular. The
importance of interactivity as a factor of the integrated approach to providing educational process, creation of
information products at the intersection of science, art, and virtual reality, is introduced, introducing into the
educational process of game technologies and technologies of the complementary reality.