Короткий опис(реферат):
Мета статті – розкрити авторську концепцію розуміння візуальної мови та функцій кольору. Методологія базується на міждисциплінарному підході, який дозволяє всебічно вивчити колір і визначити його вагому експресивну роль у сучасній візуальній культурі. Наукова новизна. Обґрунтовано сутність комплексного дослідження кольору: його теорії та практики, персоналій, інституцій, матеріалів, впливу комп’ютерних технологій тощо. Доведено взаємодію кольору у мистецтві, дизайні, рекламі, науці. Розглядаючи проблеми фахової термінології, запропоновано ілюстрований глосарій, який містить визначення багатьох складових колірної гармонії, синергетичних можливостей кольору і його семіотичних трансформацій, основних рис мистецьких стилів та низки понять суміжних галузей. Висновки. На основі історико-мистецтвознавчого, функціонального, системно-структурного аналізу запропоновано авторську концепцію презентації світових досягнень науки про колір. Компаративний аналіз сайтів з предметного дизайну, моди, інтер’єру, реклами, web-графіки виявив певну претенціозність та трендовість у використанні відомостей про колір.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to reveal the author’s concept of understanding the visual language and functions of Colour. The methodology is based on an interdisciplinary approach, which allows us to comprehensively study the color and determine its important expressive role in contemporary Visual Culture. Scientific novelty. The essence of a comprehensive study of color has been substantiated: its theory and practice, personalities, institutions, materials, and the impact of computer technologies. The interaction of color in Art, Design, Advertising, Science is proved. Considering the problems of special terminology, the illustrated glossary is proposed, which includes definitions of many components the color harmony, synergistic possibilities of color and its semiotic transformations, the main features of artistic styles, and a number of concepts of related industries. Conclusions. On the basis of art-historical, functional, system-structural analysis, the author proposes the presentation of concept the world achievements of a Colour Science. Comparative analysis of sites the design products, fashion, interior, advertising, web-graphics revealed a certain pretentiousness and current trends in the use of color information.