Abstract:
Мета статті – висвітлити результати емпіричного дослідження ролі та ефективності
впливу різновидів та форм соціальної реклами на формування патріотизму. Методологія
дослідження. Використано комплекс методів на основі міждисциплінарної інтеграції
інструментарію соціологічного, комунікативного, аксіологічного підходів з урахуванням принципів
об’єктивності, системності, достовірності тощо. Для аналізу соціальної реклами як
соціокомунікативного явища використано функціональний підхід, інструментарій якого, зокрема,
став підґрунтям поглибленого дослідження методологічних засад формування патріотизму
рекламними засобами. Також використано загальнонаукові методи аналізу, синтезу, узагальнення,
систематизації. Діагностичні методи анкетування, самооцінки, кількісний та якісний аналіз
отриманих результатів використано для вимірювання ефективності соціальної відеореклами у
формуванні патріотизму. Наукова новизна. Розроблено методику та доведено ефективність
соціальної відеореклами у формуванні патріотизму. Висновки. Результати дослідження свідчать
про досить високий рівень сформованості патріотизму, зокрема молоді, та об’єктивують підстави
висновку, що студенти розуміють поняття «патріотизм» та рефлексують себе як патріотів. Це
дає змогу вважати обґрунтовано вірогідною їх відповідь на питання щодо впливу патріотичної
соціальної відеореклами на формування патріотизму. Ефективність соціальної відеореклами щодо
формування патріотизму може бути підвищеною за рахунок збагачення контенту, який втримує
інформацію про національні традицій, культурні надбання та духовну спадщину нашої країни,
розширення тематики відеореклами родинними цінностями і сімейними історіями. Підвищити
дієвість патріотичної соціальної реклами можливо за рахунок використання найпопулярнішого
інформаційного ресурсу – інтернету, зокрема відеохостингів.
Description:
The purpose of the article is to highlight the results of an empirical study of the role and effectiveness
of the impact of varieties and forms of social advertising on the formation of patriotism. Research
methodology. A set of methods based on interdisciplinary integration of tools of sociological,
communicative, axiological approaches, taking into account the principles of objectivity, systematicity,
reliability, etc. For the analysis of social advertising as a socio-communicative phenomenon, a functional
approach was used, the tools of which, in particular, became the basis for an in-depth study of the
methodological foundations of patriotism formation by advertising. General scientific methods of analysis, synthesis, generalization, and systematization are also used. Diagnostic methods of questionnaires, self assessment, quantitative and qualitative analysis of the results were used to measure the effectiveness of
social video advertising in the formation of patriotism. Scientific novelty. A methodology has been developed
and the effectiveness of social video advertising in the formation of patriotism has been proved.
Conclusions. The results of the study show a fairly high level of patriotism, especially among young people,
and objectify the grounds for concluding that students understand the concept of "patriotism" and reflect on
themselves as patriots. This allows us to consider reasonably plausible their answer to the question of the
impact of patriotic social video advertising on the formation of patriotism. The effectiveness of social video
advertising in the formation of patriotism can be increased by enriching the content that contains
information about the national traditions, cultural heritage, and spiritual heritage of our country, and by
expanding the theme of video advertising family values and family stories. It is possible to increase the
effectiveness of patriotic social advertising through the use of the most popular information resource - the
Internet, including video hosting.