Show simple item record

dc.contributor.author Кравченко, Анастасія Ігорівна
dc.contributor.author Kravchenko, Anastasia
dc.date.accessioned 2022-07-09T18:54:21Z
dc.date.available 2022-07-09T18:54:21Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Kravchenko A. (2017). Poly-genres in Ukrainian chamber-instrumental music: typological aspects. National Academy of Culture and Arts Management Нerald, 2, 82-87 [in English] uk_UA
dc.identifier.issn 2226-3209
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4268
dc.description фахова стаття, Web of Science uk_UA
dc.description.abstract Мета статті полягає у дослідженні феномена поліжанровості крізь призму явища жанрової інтерференції на матеріалі камерно-інструментальної музики українських композиторів кінця ХХ – початку ХХІ століття. Методологія. Розкриттю даної проблематики сприяє інтеграція музично-культурологічного, жанрово-генетичного, текстологічного та структурно-семантичного методів аналізу, що дає змогу розширити типологічну класифікацію жанрових моделей камерно-інструментального ансамблю з урахуванням його новітніх гібридних інваріантів. Наукова новизна полягає у: вперше феномен поліжанровості розглянуто на матеріалі української камерноінструментальної музики кінця ХХ – початку ХХІ століття; охарактеризовано вплив явища жанрової інтерференції на процес формування поліжанрової естетико-семантичної та структурної цілісності музичних композицій; систематизовано прояви явища жанрової інтерференції у творах камерно-інструментальної музики сучасних українських композиторів; конкретизовано межі функціонування концепції поліжанровості в українському камерноінструментальному мистецтві постмодерної доби. Висновки. Аналіз кількісних та якісних параметрів жанрової структури сучасних ансамблевих творів українських авторів вказує на динамічні процеси трансформації органологічної структури камерно-інструментальних жанрів. Інтерференція як явище міжжанрової діалогічності й синтезу відкриває шлях для формування феномена поліжанровості у камерно-інструментальному мистецтві, коли відбувається органологічне та естетико-семантичне зближення жанрів як у межах камерного роду, так і поза ним. У ході дослідження виділено декілька розповсюджених типів жанрової інтерференції, з орієнтацією на синергійне поєднання суміжно- або контрастно-жанрових ознак і функцій у наступних площинах: внутрішньожанровій, родовій та міжродовій. Означені гібридні модифікації демонструють значний ступінь релятивності інноваційних поліструктурних і поліфункціональних жанрових моделей камерно-інструментального ансамблю, поява яких у жанровотипологічному фонді української музики засвідчує процеси еволюційного техніко-композиційного поступу на новому історичному етапі генезису системи ансамблевих жанрів у культурно-мистецькій практиці постмодерної доби. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher Міленіум uk_UA
dc.relation.ispartofseries С;20
dc.subject камерно-інструментальне мистецтво України uk_UA
dc.subject система ансамблевих жанрів.
dc.subject камерно-інструментальний ансамбль
dc.subject жанрова інтерференція
dc.subject поліжанрова типологія
dc.title Poly-genres in Ukrainian chamber-instrumental music: typological aspects uk_UA
dc.title Поліжанри в українській камерно-інструментальній музиці: аспекти типології
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account