dc.contributor.author |
Кравченко, Анастасія Ігорівна |
|
dc.contributor.author |
Kravchenko, Anastasia |
|
dc.date.accessioned |
2022-07-09T18:54:21Z |
|
dc.date.available |
2022-07-09T18:54:21Z |
|
dc.date.issued |
2017 |
|
dc.identifier.citation |
Kravchenko A. (2017). Poly-genres in Ukrainian chamber-instrumental music: typological aspects. National Academy of Culture and Arts Management Нerald, 2, 82-87 [in English] |
uk_UA |
dc.identifier.issn |
2226-3209 |
|
dc.identifier.uri |
http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4268 |
|
dc.description |
фахова стаття, Web of Science |
uk_UA |
dc.description.abstract |
Мета статті полягає у дослідженні феномена поліжанровості крізь призму явища жанрової інтерференції
на матеріалі камерно-інструментальної музики українських композиторів кінця ХХ – початку ХХІ століття.
Методологія. Розкриттю даної проблематики сприяє інтеграція музично-культурологічного, жанрово-генетичного,
текстологічного та структурно-семантичного методів аналізу, що дає змогу розширити типологічну класифікацію
жанрових моделей камерно-інструментального ансамблю з урахуванням його новітніх гібридних інваріантів.
Наукова новизна полягає у: вперше феномен поліжанровості розглянуто на матеріалі української камерноінструментальної музики кінця ХХ – початку ХХІ століття; охарактеризовано вплив явища жанрової інтерференції
на процес формування поліжанрової естетико-семантичної та структурної цілісності музичних композицій; систематизовано прояви явища жанрової інтерференції у творах камерно-інструментальної музики сучасних українських композиторів; конкретизовано межі функціонування концепції поліжанровості в українському камерноінструментальному мистецтві постмодерної доби. Висновки. Аналіз кількісних та якісних параметрів жанрової
структури сучасних ансамблевих творів українських авторів вказує на динамічні процеси трансформації органологічної структури камерно-інструментальних жанрів. Інтерференція як явище міжжанрової діалогічності й синтезу
відкриває шлях для формування феномена поліжанровості у камерно-інструментальному мистецтві, коли відбувається органологічне та естетико-семантичне зближення жанрів як у межах камерного роду, так і поза ним. У
ході дослідження виділено декілька розповсюджених типів жанрової інтерференції, з орієнтацією на синергійне
поєднання суміжно- або контрастно-жанрових ознак і функцій у наступних площинах: внутрішньожанровій, родовій та міжродовій. Означені гібридні модифікації демонструють значний ступінь релятивності інноваційних поліструктурних і поліфункціональних жанрових моделей камерно-інструментального ансамблю, поява яких у жанровотипологічному фонді української музики засвідчує процеси еволюційного техніко-композиційного поступу на новому історичному етапі генезису системи ансамблевих жанрів у культурно-мистецькій практиці постмодерної доби. |
uk_UA |
dc.language.iso |
en |
uk_UA |
dc.publisher |
Міленіум |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
С;20 |
|
dc.subject |
камерно-інструментальне мистецтво України |
uk_UA |
dc.subject |
система ансамблевих жанрів. |
|
dc.subject |
камерно-інструментальний ансамбль |
|
dc.subject |
жанрова інтерференція |
|
dc.subject |
поліжанрова типологія |
|
dc.title |
Poly-genres in Ukrainian chamber-instrumental music: typological aspects |
uk_UA |
dc.title |
Поліжанри в українській камерно-інструментальній музиці: аспекти типології |
|
dc.type |
Article |
uk_UA |