Abstract:
Мета роботи – визначити тенденції функціонування вищої освіти в галузі соціальних комунікацій і сутність гуманізації професійної підготовки фахівців з інформаційної, бібліотечної та архівної
справ за умов вимушeного дистанційного навчання здобувачів освіти в часи оголошення воєнного
стану. Методологія дослідження пeрeдбачає застосування загальнонаукових методів та системного методу досліджeння. Наукова новизна роботи полягає в розширенні уявлень про онлайн-навчання, стратегічні підходи, що формують інклюзивний клімат онлайн-курсу, здатний підтримувати когнітивні й
афективні відмінності, що співіснують у межах підготовки фахівців. Висновки. З’ясовано, що система професійної підготовки потребує відчутної оптимізації, перегляду педагогічної парадигми реалізації ефективного навчально-виховного процесу, посилення уваги до вивчення основ загальної культури,
формування економічної, правової, політичної, психолого-педагогічної та інформаційної культур.
Науково обґрунтована необхідність гуманізації професійної підготовки майбутніх фахівців інформаційної, бібліотечної та архівної справи. Особливу увагу звернено на активізацію формальної та неформальної онлайн-освіти, усвідомлення внутрішньої потреби й одночасно об’єктивної необхідності мобільного
саморозвитку, уміння адекватно й динамічно контактувати з оточенням та із самим собою. Встановлено, що гуманізація пропонує чіткі, практичні підходи до онлайн-підготовки, що створюють
інклюзивний клімат онлайн-навчання, здатний підтримувати когнітивні й афективні відмінності, що
співіснують у межах курсу закладів вищої освіти. Визначено, що гуманізація освіти актуалізує проблему
вдосконалення управлінської культури майбутніх фахівців на основі розробки особистісно орієнтованих технологій, забезпечує умови особистісного розвитку здобувача освіти, його психологічного захисту
та самореалізації в професійній діяльності, сприяє підвищенню інтелектуального потенціалу, формуванню світогляду, eкономічних,, правових та політичних знань і свідомості, духовних зразків поведінки,
моралі.
Description:
The goal of the work. To determine the trends in the functioning of higher education in the field of
social communications and the essence of the humanization of professional training of specialists in
information, library and archival affairs, under conditions of forced distance learning of students during
martial law. The research methodology consists in the application of the scienific methods and systematic
method of research. The scientific novelty of the work is to expand the understanding of online learning,
strategic approaches that create an inclusive climate of the online course, able to maintain cognitive and
affective differences that coexist in training specialists in information, library and archival affairs in higher
education. Conclusions. It was found that the system of professional training requires significant optimization,
revision of the pedagogical paradigm of effective educational process, increasing attention to the study of the
basics of general culture, the formation of economic, legal, political, psychological, pedagogical and
informational cultures. Scientifically substantiated need for humanization of professional training of future
specialists in information, library and archival affairs, special attention is paid to providing formal and
informal online education, awareness of internal needs and at the same time objective need for mobile self development, ability to adequately and dynamically communicate with others and yourself. It has been
established that humanization supplies the strict, practical education strategy for online education, which
creates an inclusive online course environment, which is able to support the cognitive and affective differences,
that coexisted within the courses of the high education institutions. It is defined that the education
humanization actualizes the issue of the improvement of the organizational and management of the future
specialist culture on the basis of self-oriented technologies development, ensures self-developing conditions
for the student, for his self-realization in professional activity, contributes to the growth of the mental potential,
philosophy formation, moral behavior pattern.