Abstract:
Виявлено особливості масової культури за умов глобалізації та її впливу на національно-культурну ідентичність, що проявляється в посиленні її плюральності, відмови від жорсткої структурованості, ускладненні ідентифікаційної моделі. Досліджено міфологеми масової культури, що формують ілюзорний простір, в межах якого здійснюється вибір культурної ідентичності. Доведено, що екранна культура створює віртуальний світ, який пропонує індивідам поведінкові шаблони, образи, іміджі, спонукаючи до формування культурних ідентичностей, відмінних від традиційних. Обгрунтовано висновок, що за допомогою масової культури, засобів масової комунікації, Інтернету національно-культурна ідентичність суспільств видозмінюється, посилюючи свою мозаїчність і фрагментарність.Массовая культура становится доминирующей формой культуры на историческом отрезке времени, которое совпадает с периодом зрелого и позднего индустриального общества.
Description:
Індустрія масової культури в поєднанні із засобами масової комунікації порушують і руйнують усталені соціальні інститути, що формували багатомірний процес ідентифікації, становлення особистості. В широком понимании массовая культура не только поставляет образцы художественной культуры и искусства, но и вообще формирует образ жизни и способ духовного потребления, которое основывается на некритичности и пассивности восприятия.