Короткий опис(реферат):
Метою статті є вивчення інструментів вираження невербальних сигналів при спілкуванні в
мережі інтернет. Методологія дослідження передбачала застосування загальнонаукових і спеціальних методів пізнання: аналізу, синтезу, порівняння, узагальнення, системно-структурного аналізу. Наукова новизна статті полягає в тому, що вперше узагальнено інформацію про основні інструменти
невербальної комунікації, що застосовують в електронних повідомленнях, зокрема досліджено роль
шрифту, кольору, фону тексту, засобів орфографії, пунктуації, іконічних друкованих символів у передачі емоцій в інтернет-комунікації. Висновки. Одиницею спілкування в інтернет-комунікації є електронне повідомлення, сенс якого співрозмовники можуть передавати як вербальними (мовними), так і
невербальними засобами. В умовах дефіциту невербальних засобів спілкування додатковими мережевими інструментами, що забезпечують передачу емоційної складової в інтернет-комунікації, є засоби
креолізації (колір, шрифт, кольоровий або ілюстрований фон тексту, засоби пунктуації, орфографії і
словотворення, смайли, емодзі, емотикони, меми, графічне оформлення вербального тексту тощо).
Особливу роль у невербальній інтернет-комунікації відіграють іконічні друковані символи, серед яких
великої популярності набули смайли, емодзі, емотикони, які є додатковими лінгвістичними інструментами для посилення повідомлень в інтернет-комунікації і самі по собі навряд чи стануть осмисленим
засобом спілкування між двома сторонами. Це ніяк не зменшує цінності того, що вони можуть запропонувати, передусім – можливість для кожного середньостатистичного інтернет-користувача
новим, специфічним чином включати в текст почуття та емоції. Комунікація у вигляді емодзі, смайлів
та емотиконів може виконувати й когнітивну функцію, іноді замінюючи вербальне повідомлення.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to study the tools of expressing non-verbal signals when communicating
on the Internet. The research methodology involved the use of general scientific and special methods of
cognition: analysis, synthesis, comparison, generalization, system-structural analysis. The scientific novelty
of the research lies in the fact that for the first time information on the main tools of non-verbal communication
used in electronic messages has been summarized, in particular, the role of font, color, text background, means
of spelling, punctuation, and iconic printed symbols in the transmission of emotions in Internet communication
has been investigated. Conclusions. The unit of communication in Internet communication is an electronic
message, the meaning of which the interlocutors can convey by both verbal (speech) and non-verbal means.
In conditions of a shortage of non-verbal means of communication, additional network tools that ensure the
transfer of an emotional component in Internet communication are means of creolization (color, font, colored
or illustrated background of the text, means of punctuation, spelling and word formation, smileys, emojis,
emoticons, memes, etc., graphic design of verbal text, etc.). A special role in non-verbal Internet
communication is played by iconic printed symbols, among which smileys, emojis, and emoticons have gained
great popularity, which are additional linguistic tools for strengthening messages in Internet communication
and by themselves are unlikely to become a meaningful means of communication between two parties. This in
no way diminishes the value of what they can offer, first of all, the opportunity for every average Internet user
to include feelings and emotions in the text in a new, specific way. Secondly, communication in the form of
emojis, smileys and emoticons can also perform a cognitive function, sometimes replacing a verbal message.