Короткий опис(реферат):
Мета статті – виявити особливості та тенденції сучасного музичного виконавства крізь призму феномену
постмодерністської музичної культури. Методологія дослідження. Застосовано аналітичний метод; системний
метод, завдяки якому розглянуто постмодерністичну музичну культуру як цілісність; історичний метод та метод
культурологічного аналізу, що посприяли розумінню шляхів формування і розвитку музичного виконавства, а
також сутності музичного виконавства як соціокультурного явища; метод теоретичного узагальнення. Наукова
новизна. Проаналізовано характерні ознаки музичного постмодернізму; виявлено особливості та тенденції
розвитку сучасного музичного виконавства в контексті культури постмодернізму; розглянуто проблематику
виконавської інтерпретації крізь призму концепції постмодернізму. Висновки. Сформовані в минулих століттях
інститути музичного виконавства в сучасному соціокультурному просторі зберігають свої позиції, проте
характерним явищем наразі стає посилення тенденцій, народжених добою постмодернізму. На основі
концептуальних принципів постмодерністської музичної культури у виконавстві: формуються безпрецедентні
інтерпретаційні підходи до музичного тексту, спрямовані на залучення як елітарного, так і масового слухача,
актуалізуються прийоми поєднання та еклектики різноманітних поглядів і художніх традицій, діалогізму з
різними цивілізаціями й історичними періодами. Власне виявлення в контексті специфіки музичного виконавства
отримує концепція «смерті автора», реалізуючись у новій, постмодерністській стратегії інтерпретації нотного
тексту та значно розширюючи авторські можливості виконавців. Специфіка музичного виконавства за доби
постмодернізму полягає в унікальних підходах до інтерпретаційної діяльності, що, зокрема, передає ключові
риси свого часу, відтворює особливу місію людини в сучасному світі, відображає культурне життя та ін.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to reveal the features and trends of modern musical performance through the prism of
the phenomenon of postmodern musical culture. The research methodology. The analytical method is applied; a
systematic method enables the examination of postmodern musical culture as a whole; the historical method and the
method of cultural analysis, which contributed to the understanding of the ways of forming and developing musical
performance, as well as of the essence of musical performance as a socio-cultural phenomenon; method of theoretical
generalisation. Scientific novelty. Characteristic features of musical postmodernism are analysed; features and trends of
the development of modern musical performance in the context of postmodern culture are revealed; the problem of
performing interpretation is considered through the prism of the concept of postmodernism. Conclusions. Institutes of
musical performance formed in the past centuries retain their positions in the modern socio-cultural space. However, a characteristic phenomenon is currently the strengthening of trends that appeared in the age of postmodernism. On the
basis of the conceptual principles of postmodern musical culture in performance unprecedented interpretive approaches
to the musical text are formed aimed to attract both elite and mass listeners, techniques of combination and eclecticism
of various views and artistic traditions, dialogism with different civilizations and historical periods are actualised. The
concept of the "death of the author" gets its own detection in the context of the specifics of musical performance, being
realised in a new, postmodern strategy of interpreting the musical text and significantly expanding the author's capabilities
of the performers. The specificity of musical performance in the era of postmodernism consists in unique approaches to
interpretative activity, which in particular conveys the key features of its time, reproduces the special mission of a man
in the modern world, and reflects cultural life.