Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Exsultate Jubilate В. А. Моцарта в річищі алилуйної парадигми європейської культури та музики

Show simple item record

dc.contributor.author Горелік, Лариса Маратівна
dc.date.accessioned 2023-09-05T12:16:25Z
dc.date.available 2023-09-05T12:16:25Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.citation Горелік Л. М. Exsultate Jubilate В. А. Моцарта в річищі алилуйної парадигми європейської культури та музики // Мистецтвознавчі записки. 2023. Вип. 43. С. 110–116. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/4997
dc.description The purpose of the study is to reveal the poetic and intonation uniqueness of the motet “Exsultate Jubilate” by W. A. Mozart in the context of spiritual guidelines of the European musical art of the New Age and its halleluiah paradigm. The research methodology. The interdisciplinary, historical and cultural, genre and stylistic approaches were essential for this work. The scientific novelty of the work is determined by the fact that it is the first to summarise the poetic and intonational specificity of W. A. Mozart's motet “Exsultate Jubilate” in the context of the praise tradition of European sacred music culture and its Byzantine genesis. Conclusions. On the one hand, W. A. Mozart's motet "Exsultate Jubilate", created in the early period of the composer's work, incorporated the spiritual, ethical, genre and stylistic experience of the culture and music of the Austrian Enlightenment with its characteristic tendency to a harmoniously optimistic worldview that united the spiritual and secular genre spheres of musical creativity (including musical theatre). On the other hand, the analysed work by W. A. Mozart's work, which preceded it in the liturgical cycle "Gloria", its virtuoso fioritura nature, focused on the singing and performance capabilities of the castrato Venanzio Rauzzini, reveals contact with the hallelujah paradigm of Christian culture and music, which genetically descended to the art of Byzantine calophony and its spiritual and ethical guidelines, which formed the basis for the formation of the intonational and performing specificity of bel canto.. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження – виявлення поетико-інтонаційної унікальності мотету «Exsultate Jubilate» В. А. Моцарта в річищі духовних настанов європейського музичного мистецтва Нового часу та його алилуйної парадигматики. Методологія роботи. Істотними для цієї роботи виявилися міждисциплінарний, історико-культурологічний, жанрово-стильовий підходи. Наукова новизна роботи визначена тим, що в ній вперше узагальнено поетико-інтонаційну специфіку мотету В. А. Моцарта «Exsultate Jubilate» в річищі славослівної традиції європейської духовної музичної культури та її візантійської ґенези. Висновки. Мотет В. А. Моцарта «Exsultate Jubilate», створений у ранній період творчості композитора, з одного боку, увібрав в себе духовно-етичний та жанрово-стильовий досвід культури та музики австрійської Просвіти з показовим для неї тяжінням до гармонічно-оптимістичного світосприйняття, що єднало духовну та світську жанрові сфери музичної творчості (в тому числі й музичний театр). З іншого боку, аналізований твір В. А. Моцарта, що передував у літургійному циклі «Gloria», його віртуозно-фіоритурна природа, орієнтована на співацько-виконавські можливості кастрата Венанціо Рауццині, виявляє контактність з алилуйно-славослівною парадигматикою християнської культури та музики, що генетично сходила до мистецтва візантійської калофонії та її духовно-етичних настанов, що склали питомий ґрунт для формування інтонаційно-виконавської специфіки бельканто. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject мотет uk_UA
dc.subject італійський мотет uk_UA
dc.subject творчість В. А. Моцарта uk_UA
dc.subject «Exsultate Jubilate» В. А. Моцарта uk_UA
dc.subject австрійська Просвіта uk_UA
dc.title Exsultate Jubilate В. А. Моцарта в річищі алилуйної парадигми європейської культури та музики uk_UA
dc.title.alternative “Exsultate Jubilate” by W. A. Mozart in the Hallelujah Paradigm of European Culture and Music uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account