Abstract:
Мета роботи – проаналізувати діяльність кафедри музикології Позанського університету у руслі
ягеллонської традиціїПольщі в оригінальному переломленні засад європейської музичної академічної освіти від
часу її заснування (1922 р.) до початку ХХІ ст. Методологія дослідження полягає в застосуванні біографічного
методу (вивчення життєвого шляху відомих представників познанської музикологічної школи); джерелознавчого
(опрацювання наукових праць із зазначеної проблематики); музикознавчо-аналітичного методу — для вивчення
окремої стильової типології та історіографічних надбань. Наукова новизна роботи полягає у виокремлені
культурного феномену ягеллонства у зв’язку з особливостями заснування і функціонування музикологічної
кафедри у Познанському університеті. Висновки. Дослідження дало змогу простежити шлях становлення
музикології як науки та навчальної дисципліни у Познані у руслі ягеллонської традиції Польщі в оригінальному
переломленні засад європейської музичної академічної освіти від часу її заснування (1922 р.) до початку ХХІ ст.
Очолювана Л. Камєнським кафедра музикознавства була єдиним науковим підрозділом у Польщі, де велися
дослідження в галузі етномузикології. Ця кафедра першою в країні розгорнула музикознавчу діяльність щодо
систематизації збору та обробки польської народної музики на основі живого матеріалу. При кафедрі було
засновано регіональний фонографічний архів. Діяльність Л. Камєнського та А. Хибінського зумовила появу
плеяди польських музикологів та істориків музики, які були виховані на засадах навчально-науковоїметодології
європейської академічної освіти. Це було покоління музикознавців, які отримали ґрунтовну фахову освіту
європейського зразка у себе на батьківщині.
Description:
The purpose of the article is to analyse the activities of the Department of Musicology of the University of Poznań
in the line of the Jagiellonian tradition of Poland in the original refraction of the foundations of European academic
musical education from its foundation (1922) to the beginning of the twenty-first century. The research methodology
consists in the application of the biographical method (studying the life path of famous representatives of the Poznań
school of musicology); the source study method (studying scientific works on the above-mentioned issues); and the
musicological and analytical method to study a separate stylistic typology and historiographical achievements. The
scientific novelty of the work lies in the identification of the cultural phenomenon of Jagiellonianism in connection with
the peculiarities of the foundation and functioning of the Department of Musicology at the University of Poznań.
Conclusions. The study helped to trace the path of formation of musicology as a science and academic discipline in
Poznań in the line with the Jagiellonian tradition of Poland in the original refraction of the foundations of European
academic musical education from its foundation (1922) to the beginning of the twenty-first century. The Department of
Musicology headed by L. Kamienski was the only academic unit in Poland where research in the field of ethnomusicology
was conducted. This department was the first in the country to launch musicological activities aimed to systematise the
collection and process Polish folk music based on live material. A regional phonographic archive was founded at the
department. The activities of L. Kamienski and A. Cybinski led to the emergence of a galaxy of Polish musicologists and
music historians who were brought up on the principles of the educational and scientific methodology of European academic education. This was a generation of musicologists who received a thorough professional education of the
European standard in their homeland.