Короткий опис(реферат):
Дослідження присвячене аналізу військової тематики у вітчизняному та
закордонному фотомистецтві. У першому розділі розглянуто
історіографічний аспект даної теми та з’ясовано, що вона потребує
детального висвітлення в науковому середовищі. У другому розділі, задля
осмислення значення феномену фотографії, присвяченій темі війни, розкрито
основні історичні етапи становлення фотомистецтва в документалістичному
й художньому контекстах.
У третьому розділі проаналізовано висвітлення мовою фотографії подій
Першої світової війни, Другої світової війни, російсько-української війни. З
огляду на роль фотографії в житті людини ХХ – початку ХХІ століття,
досліджено фотографії війни як засіб маніпуляції масовою свідомістю.
У підсумку, зроблено висновки щодо актуальності даної теми, з огляду
на активну фазу війни Росії проти України, що триває на момент написання
даного дослідження. Дана робота дає розуміння, що військова фотографія в
кожен із проаналізованих хронологічних проміжків чинить значний вплив на
індивідуальну та колективну свідомість сучасників зображуваних подій, а
також, окреслює перспективи подальшого вивчення даної теми не лише з
мистецтвознавчого, а й із соціально-психологічного ракурсів.
Суть розробки, основні результати:
The study is devoted to the analysis of military themes in domestic and
foreign photographic art. The first section considers the historiographical aspect of
this topic and it is clarified that it needs to be highlighted in more details in the
scientific environment. The second section, in order to understand the meaning of
the phenomenon of photography dedicated to the theme of war, describes the main
historical stages of the formation of photographic art in documentary and artistic
contexts.
The third section analyzes the coverage of the events of the First World War,
the Second World War, and the Russian-Ukrainian war in the language of
photography. Taking into account the role of photography in human life in the 20th
and early 21st centuries, the photos of war as a means of manipulating the mass
consciousness were studied.
As a result, the conclusions have been drawn regarding relevance of this
topic, given the active phase of Russia’s war against Ukraine, which is ongoing at
the time of writing this paper. This thesis provides an understanding that military
photography in each of the analyzed chronological periods has a significant impact
on the individual and collective consciousness of the contemporaries of the
depicted events, and also outlines the prospects for further study of this topic not
only from art historical, but also from socio-psychological perspectives.