Abstract:
Мета статті – розкрити сутність інтеграційної функції телебачення та водночас чинника формування
єдиного культурного простору. Методологія дослідження ґрунтується на застосуванні принципів аналізу та
синтезу, єдності логічного і системного підходів. Наукова новизна отриманих результатів полягає в з’ясуванні
сутності інтеграційної функції телебачення та водночас чинника формування єдиного культурного простору.
Висновки. Акцентовано, що роль телебачення у процесі інтеграції полягає в його здатності поєднувати всіх
учасників суспільного діалогу, бути його рушійною силою. Інтеграція, як трансформація системи цінностей,
перспективне прагнення, яке скеровує суспільство на засадах прийняття цінності співпраці, має безпосереднє
відношення до формування соціокультурного простору, одним із суб’єктів, відповідальних за наповнення якого,
є телебачення. Як суб’єкт інформаційного та соціокультурного простору, телебачення структурує та наповнює
цей простір відповідно до інтересів свого глядача – характер мовлення телебачення дає змогу, впливаючи на
аудиторію, апелювати мало не до всіх почуттів та емоцій людини. Наголошено, що телебачення сприяє а)
узгодженості між культурними стандартами, нормами, зразками поведінки; б) впровадженню культурних
стандартів у поведінку людей шляхом регулювання громадської думки; в) є суб’єктом обміну культурними
смислами, символами та значеннями в суспільстві, що інтегрується; а також г) чинником соціальної
диференціації та водночас її продуктом, відіграючи свою специфічну роль у сучасному світі. Підсумовано, що
телебачення активно пропагує національні цінності, зразки поведінки, моральні та етичні норми, причому
транслює ці елементи культури не в абстрактній формі, а в їхньому соціокультурному контексті, у вигляді
конкретних і доступних образів. Взаємодія телебачення та культури узвичаює комунікативні форми та способи
інформаційної і культурної інтеграції.
Description:
The purpose of the article is to reveal the essence of the integration function of television and, at the same time,
the factor in the formation of a single cultural space. The research methodology is based on the application of the
principles of analysis and synthesis, the unity of the logical and systematic approaches. The scientific novelty of the
results obtained lies in understanding the essence of the integration function of television and, at the same time, the factor
in the formation of a single cultural space. Conclusions. It is emphasised that the role of television in the process of
integration lies in its ability to combine all participants of the social dialogue, to be its driving force. Integration as a
transformation of the system of values, a long-term aspiration that guides society based on the acceptance of the value of
cooperation, is directly related to the formation of a socio-cultural space, one of the subjects responsible for filling which
is television. As a subject of the informational and sociocultural space, television structures and fills this space in
accordance with the interests of its viewer – the nature of television broadcasting allows, influencing the audience, to
appeal to almost all the feelings and emotions of a person. It is noted that television contributes to: a) consistency between
cultural standards, norms, patterns of behaviour; b) the introduction of cultural standards in people's behaviour by
regulating public opinion; c) is the subject of the exchange of cultural meanings, symbols and meanings in an integrated
society; as well as a factor of social differentiation and at the same time its product, playing its specific role in the modern
world. It is summarised that television actively promotes national values, patterns of behaviour, moral and ethical norms,
and broadcasts these elements of culture not in an abstract form, but in their socio-cultural context, in the form of concrete and accessible images. The interaction of television and culture provides communicative forms and methods of
informational and cultural integration.