Короткий опис(реферат):
Мета роботи – визначити вплив «філософії випадкового» на формування унікальних творчих методів
тандему, що йшли врозріз з естетичними поглядами хореографії модерн; дослідити наріжні аспекти взаємодії
принципів, механізмів драматургії, виразних засобів музично-хореографічного мистецтва у межах мистецького
синтетичного феномену. Методологія дослідження включає історичний та аналітичний методи, методи
компаративного та культурологічного аналізу. Наукова новизна полягає в аналізі трансформації
північноамериканської хореографічної традиції модерн у спільних творчих проєктах Джона Кейджа та Мерса
Каннінгема. На прикладі експериментальних творчих проєктів Дж. Кейджа та М. Каннінгема з’ясовано основні
ознаки взаємодії музично-хореографічних структур у галузі синтетичних художніх практик. Висновки. Було
визначено особливості творчої комунікації Дж. Кейджа та М. Каннінгема на прикладі спільної розробки та
художнього втілення експериментальних естетичних концепцій. У контексті активного творчого діалогу з
традицією північноамериканської хореографії модерн було виявлено спадковість естетичних ідей, яка стала
основою формування мистецьких принципів тандему «Кейдж – Каннінгем». Проаналізовано значення
алеаторичного методу як формотворчого принципу музично-хореографічного цілого у спільних художніх акціях
вищезгаданого тандему. Визначено вплив «філософії випадкового» на формування унікальних творчих методів
тандему, які йшли врозріз із естетичними поглядами хореографії модерн. Унікальним та неповторним
результатом напруженої творчої взаємодії таких полярно-організованих особистостей стає той художній
феномен, який актуалізує дослідницькі інтенції та рефлексії. Експериментальні алеаторичні практики
Дж. Кейджа та М. Каннінгема у синтетичній парадигмі музичного та хореографічного мистецтва стали художнім
опозитом суворо регламентованої концепції сюжетного балету М. Ґрем та невблаганно-детермінованої системи
додекафонної техніки А. Шенберга. У широкому культурологічному сенсі це можна вважати унікальним
симбіозом між раціональним Заходом та інтуїтивістським Сходом.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the article is to determine the influence of the “philosophy of the random” on the formation of
unique creative methods of the tandem, which ran counter to the aesthetic views of modern choreography; to investigate
the key aspects of the interaction of principles, mechanisms of dramaturgy, expressive means of music and choreographic
art within the framework of an artistic synthetic phenomenon. The research methodology includes historical and
analytical methods, methods of comparative and cultural analysis. The scientific novelty consists in the analysis of the
transformation of the North American choreographic tradition of modernism in the joint creative projects of John Cage
and Merce Cunningham. Using the example of the experimental creative projects of J. Cage and M. Cunningham, the
main signs of the interaction of musical and choreographic structures in the field of synthetic artistic practices are clarified. Conclusions. The peculiarities of creative communication of J. Cage and M. Cunningham were determined on the
example of joint development and artistic embodiment of experimental aesthetic concepts. In the context of an active
creative dialogue with the tradition of North American modern choreography the heredity of aesthetic ideas was revealed,
which became the basis for the formation of the artistic principles of the Cage–Cunningham tandem. The value of the
aleatoric method as a formative principle of the musical and choreographic whole in joint artistic actions of the
aforementioned tandem was analysed. The influence of the “philosophy of the random” on the formation of unique
creative methods of tandem, which were contrary to the aesthetic views of modern choreography, was determined. The
artistic phenomenon that actualises research intentions and reflections becomes a unique result of intense creative
interaction of such polar-organised personalities. The experimental aleatoric practices of J. Cage and M. Cunningham in
the synthetic paradigm of musical and choreographic art became an artistic opposition to the strictly regulated concept of
story ballet by M. Graham and the relentlessly deterministic system of the dodecaphonic technique of A. Schoenberg. In
a broad cultural sense, this can be considered a unique symbiosis between the rational West and the intuitive East.