Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Барокова опера в сучасній українській постановці: особливості інтерпретації з погляду історично інформованого виконавства (на прикладі вистави опери Генрі Перселла «Дідона й Еней»)

Show simple item record

dc.contributor.author Григор’єва, Марія Сергіївна
dc.date.accessioned 2024-05-10T09:16:13Z
dc.date.available 2024-05-10T09:16:13Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Григор’єва М. С. Барокова опера в сучасній українській постановці: особливості інтерпретації з погляду історично інформованого виконавства (на прикладі вистави опери Генрі Перселла «Дідона й Еней») // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 1. С. 303–309. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5464
dc.description The purpose of the article is to highlight the Ukrainian experience of historically informed performance in the realm of musical theatre as exemplified by the staging of Henry Purcell’s opera “Dido and Aeneas” (Kyiv, 2017). The applied research methodology is interdisciplinary, covering aspects of musicology, cultural studies, and theatre history. General scholarly and special methods are used: historical and cultural; method of historiographical analysis; descriptive; interpretive; comparative; methods of holistic, and musicological analysis. Scientific novelty. The main approaches in interpreting baroque opera are highlighted: authentic and directorial. Dramaturgical and stylistic features of “Dido and Aeneas” are characterised in the context of Western European baroque opera culture of the 17th century. Based on the research of Western and Ukrainian scholars, the leading principles of historically informed performance regarding the implementation of the musical component of an opera work (deciphering musical notation, use of ancient instruments, specifics of vocal and instrumental intonation) are defined. Conclusions. It is clarified that Ukrainian directors follow the basic principles of historically informed performance in interpreting the musical component of the work. The analysis of the direction of the performance reveals a modernised approach to the interpretation of figurative roles and stenography solutions. The specifics of the staging as a phenomenon of historically informed performance in the conditions of the modern director’s theatre are revealed. uk_UA
dc.description.abstract Мета статті – висвітлити український досвід історично інформованого виконавства в царині музичного театру на прикладі постановки опери Генрі Перселла «Дідона й Еней» (Київ, 2017). Методологія дослідження спирається на міждисциплінарний підхід, що охоплює аспекти музикознавства, культурології та історії театру. Використано загальнонаукові та спеціальні методи: історико-культурний; метод історіографічного аналізу; описовий; інтерпретаційний; компаративний; методи цілісного та музикознавчого аналізу. Наукова новизна. Виокремлено основні підходи в інтерпретації барокової опери: автентичний та режисерський. Схарактеризовано драматургічні та стилістичні особливості опери «Дідона й Еней» у контексті західноєвропейської барокової оперної культури XVII століття. На підставі опрацювання досліджень західних та вітчизняних вчених визначено провідні засади історично інформованого виконавства щодо втілення музичного компонента оперного твору (розшифрування нотного запису, використання старовинного інструментарію, специфіки вокального та інструментального інтонування). Висновки. З’ясовано, що українські постановники дотрималися основних засад історично інформованого виконавства в інтерпретації музичного компонента твору. Аналіз режисури спектаклю виявив модернізований підхід у трактуванні образних амплуа та стенографічних рішень. Розкрито специфіку постановки як явище історично інформованого виконавства в умовах сучасного режисерського театру. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject опера uk_UA
dc.subject бароко uk_UA
dc.subject інтерпретація uk_UA
dc.subject історично інформоване виконавство uk_UA
dc.subject музичний театр uk_UA
dc.subject «Дідона й Еней» uk_UA
dc.title Барокова опера в сучасній українській постановці: особливості інтерпретації з погляду історично інформованого виконавства (на прикладі вистави опери Генрі Перселла «Дідона й Еней») uk_UA
dc.title.alternative Baroque Opera in Ukrainian Modern Staging: Features of Interpretation From the Standpoint of Historically Informed Performance as Exemplified by Henry Purcell’s "Dido And Aeneas" Opera Performance uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account