Суть розробки, основні результати:
У кваліфікаційній роботі досліджено теоретичні засади вивчення потенціалу шкільних бібліотек в забезпеченні змістовного дозвілля та гармонійного розвитку особистості; діяльність шкільних бібліотек в умовах сучасних трансформацій; проаналізовано організаційні засади та напрями діяльності бібліотеки Ситковецького ліцею як освітнього простору та середовища творчого розвитку особистості. Крім того, охарактеризувати бібліотеку як соціокультурний центр, впровадження інноваційних форм і методів роботи з учнями. Автор окреслив інноваційні форми та методи роботи з учнями, сучасна шкільна бібліотека сприяє гармонійному розвитку учнів засобами книги і читання, впровадженням в роботу закладу як традиційних форм, так і інновацій, що дозволяє значною мірою розширити сферу впливу на особистість, розвинути задатки і потенціал, якнайповніше задовольнити її інтереси та потреби.