Репозитарій Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв України

«Симфонічні етюди» та «Крейслеріана» Р. Шумана в представництві бідермаєрівської і романтичної циклізації фортепіанних мініатюр

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Вовченко, Ганна Костянтинівна
dc.date.accessioned 2024-07-17T09:10:34Z
dc.date.available 2024-07-17T09:10:34Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Вовченко Г. К. «Симфонічні етюди» та «Крейслеріана» Р. Шумана в представництві бідермаєрівської і романтичної циклізації фортепіанних мініатюр // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 2. С. 261–266. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5599
dc.description The purpose of this work is to highlight the Biedermeier components of Schumann's creative method in line with the pianistic directions of training of F. Wik, K. Wik-Schuman with the justification of the semantic direction of Schumann's works, which are inseparable from Biedermeier aesthetics, in turn, connected with the aesthetic indicators of romanticism. The methodological basis is the intonation approach of the school of B. Asafyev in Ukraine, comparative and hermeneutic prolongations of intonation in the works of D. Androsova, T. Verkina, O. Kozarenko, I. Kotlyarevskyi, I. Lyashenko, Liu Binjsan, O. Markova, O. Muravska, O. Ryzhova, O. Sokolova, with the use of scientific research methods: art history-analytical, descriptive-historical, cultural-regionalist, hermeneutic. Scientific novelty. For the first time in Ukraine, the Biedermeier side of R. Schuman's compositional thinking is emphasised in connection with his large cyclic works, in which the miniaturism of the components did not remove the romantic scale of thinking, but in the Biedermeier perspective, the avoidance of the author's stylistic egocentrism of expression. Conclusions. The two cycles of R. Schumann taken for analysis constitute a typical output of the composer's piano miniaturism, which stems from the idea of the “Oratorio for piano”, namely from his “Carnival”, in which the contrasts of tempo-genre juxtapositions, so prominent in romantic theatricality, appear here in the positive of Biedermeier imitation of Rococo sonata-suites, united by the kindness of communication in the latter, and here by the artistic disposition of the subject of the action. The piano version gravitates towards the “diamond” sounds of “light” pianism (Schumann repeatedly singled out Biedermeier in Chopin's playing, bypassing F. Liszt's orchestral discoveries), i.e. the Biedermeier component of the stylistic position of the author of “Carnival”, while the mysterious-theatrical contributions testify to an approach to the romantic palette. uk_UA
dc.description.abstract Мета роботи – виділити саме бідермаєрівські складові творчого методу Шумана в руслі піаністичних спрямувань підготовки Ф. Віка, К. Вік-Шуман із обґрунтуванням смислової спрямованості творів Шумана, невіддільних від естетики бідермаєра, у свою чергу, пов’язаної з естетичними показниками романтизму. Методологічна основа – інтонаційний підхід школи Б. Асаф’єва в Україні, компаративно-герменевтичні пролонгації інтонаційності в працях Д. Андросової, Т. Вєркіної, О. Козаренка, І. Котляревського, І. Ляшенка, Лю Бінцяна, О. Маркової, О. Муравської, О. Рижової, О. Соколової, ін., із застосуванням науково-дослідницьких методів: мистецтвознавчо-аналітичного, описово-історичного, культурно-регіоністичного, герменевтичного, ін. Наукова новизна. Вперше в Україні акцентується бідермаєрівська сторона композиторського мислення Р. Шумана у зв’язку із його крупними циклічними творами, в яких мініатюризм складових не знімав романтичної масштабності мислення, однак у бідермаєрівському ракурсі виявляється уникнення авторського стильового егоцентризму вираження. Висновки. Два взяті для аналізу цикли Р. Шумана складають типовий вихід фортепіанного мініатюризму композитора, що витікає з ідеї «Ораторії для фортепіано», а саме з його «Карнавалу», в якому контрасти темпово-жанрових зіставлень, що так виділилися в романтичній театральності, тут постають в позитиві бідермаєрівського наслідування сонат-сюїт рококо, об’єднаних ласкавістю спілкування в останніх, а тут артистичною вдачею суб’єкту дії. Фортепіанне втілення тяжіє до «діамантовості» звучань «легкого» піанізму (Шуман неодноразово виділяв бідермаєрівську «ноктюрновість» у грі Шопена, минаючи оркестральні відкриття Ф. Ліста), тобто до бідермаєрівської складової тяжіла стильова позиція автора «Карнавалу», тоді як містеріально-театральні внески засвідчують наближення до романтичної палітри. uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject цикл uk_UA
dc.subject стиль в музиці uk_UA
dc.subject симфонія uk_UA
dc.subject симфонізм uk_UA
dc.subject бідермаєр uk_UA
dc.subject романтизм uk_UA
dc.subject фортепіанна мініатюра uk_UA
dc.subject музичний жанр uk_UA
dc.title «Симфонічні етюди» та «Крейслеріана» Р. Шумана в представництві бідермаєрівської і романтичної циклізації фортепіанних мініатюр uk_UA
dc.title.alternative "Symphonic Etudies" and "Kreisleriana" by R. Schumann in the Representation of Biedermeyer and Romantic Cycling of Piano Miniatures uk_UA
dc.type Article uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу