Electronic National Academy of Ukraine on Culture And Arts Management Staff Institutional Repository

Майкл Тіппетт: специфіка твору для оркестру та сопрано «Візантія»

Show simple item record

dc.contributor.author Соколова, Алла Вікторівна
dc.date.accessioned 2024-12-16T12:24:41Z
dc.date.available 2024-12-16T12:24:41Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.citation Соколова А. В. Майкл Тіппетт: специфіка твору для оркестру та сопрано «Візантія» // Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв. 2024. № 3. С. 193–199. uk_UA
dc.identifier.uri http://elib.nakkkim.edu.ua/handle/123456789/5735
dc.description The purpose of the research is to reveal the deep image-sound layers and features of the Irish bardic tradition in the work of M. Tippett through the prism of the work for orchestra and soprano "Byzantium". The methodological basis of the research is historical-conceptual, hermeneutic method and comparative analysis of factual data based on the works of Thomas Weiskel, David Clark, Edward Venn, and Meirion Bowen. Scientific novelty. For the first time in the Ukrainian art history segment, M. Tippett's work for orchestra and soprano "Byzantium" was analysed with an emphasis on the dramaturgy of the composition, cyclical elements, metaphorical sound images, symbolism and characteristic features of the musical and poetic tradition of Irish bards. Conclusions. Biographical collisions of M. Tippett influenced his creative aspirations and attitude to the surrounding world. M. Tippett's aesthetic views are a dialogue between romantic aspirations and sceptical realism of the modern era. Michael Tippett's musical language absorbed both tradition and the entire palette of accumulated world musical experience, as well as duality of meanings, symbolism, imagery and conflict. The work analyses the composition for orchestra and soprano "Byzantium" by M. Tippet, which is based on the mosaic of images, the logical sequence of musical motifs, and cyclicity. It is necessary to highlight the fragmentary nature of musical sections, variable motifs, the presence of contrasting material, the symbolism of magical, changing life force as secular ephemerality, the destruction of the musical text using the technique of expansion and fragmentation. Thus, the composition "Byzantium" is a reincarnation of Irish cultural nationalism in the aspect of traditional forms of bardic poetry. The musical language of M. Tippett in the work "Byzantium" is based on the forms crystallised by the work of L. Beethoven and updated by the musical context of modern and postmodern. uk_UA
dc.description.abstract Мета дослідження полягає в виявлені глибинних образно-звукових пластів та рис ірландської бардівської традиції у творчості М. Тіппетта через призму твору для оркестру та сопрано «Візантія». Методологічна основа дослідження базується на історично-концептуальному, герменевтичному методі та компаративному аналізі фактологічних даних з опорою на праці Томаса Вайскеля, Девіда Кларка, Едварда Венна, Мейріона Боуена. Наукова новизна. Вперше в українському мистецтвознавчому сегменті проаналізовано твір для оркестру та сопрано М. Тіппетта «Візантія» з акцентом на драматургію композиції, елементи циклічності, метафоричність звукових образів, символізм та характерні риси музично-поетичної традиції ірландських бардів. Висновки. Біографічні колізії М. Тіппетта вплинули на його творчі устремління і ставлення до навколишнього світу. Естетичні погляди М. Тіппетта – це діалог між романтичними прагненнями та скептичним реалізмом епохи модерн. Музична мова Майкла Тіппетта увібрала в себе як традицію, так і всю палітру накопиченого світового музичного досвіду, а також подвійність смислів, символізм, образність та конфліктність. В роботі проаналізовано композиція для оркестру та сопрано «Візантія» М. Тіппетта, в основі якої лежить мозаїчність образів, логічна послідовність музичних мотивів, і циклічність. Необхідно виділити фрагментарну природу музичних розділів, варіативні мотиви, наявність контрастного матеріалу, символізм магічної, мінливої життєвої сили як світської ефемерності, руйнування музичного тексту за допомогою техніки розширення та фрагментації. Отже, композиція «Візантія» є реінкарнацією ірландського культурного націоналізму в аспекті традиційних форм бардівської поезії. А музична мова М. Тіппетта у творі «Візантія» заснована на формах, викристалізуваних творчістю Л. Бетховена та оновлених музичним ландшафтом модерну та постмодерну uk_UA
dc.language.iso uk_UA uk_UA
dc.subject естетика модерну uk_UA
dc.subject постмодерн uk_UA
dc.subject символізм uk_UA
dc.subject образність uk_UA
dc.subject музична традиція uk_UA
dc.subject музична мова uk_UA
dc.subject жанр uk_UA
dc.subject артефакт uk_UA
dc.subject історія та культура Візантії uk_UA
dc.subject інтерпретація uk_UA
dc.title Майкл Тіппетт: специфіка твору для оркестру та сопрано «Візантія» uk_UA
dc.title.alternative Michael Tippett: Specification of the Work for Orchestra and Soprano "Byzantia" uk_UA
dc.type Article uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account