Суть розробки, основні результати:
Стичішина Ю. П. Українські впливи на формування творчої особистості Конрада Кржижановського (1872–1922) – Кваліфікаційна наукова робота на правах рукопису. Робота на здобуття наукового ступеня магістр за спеціальністю 023 «Образотворче мистецтво, декоративне мистецтво, реставрація». – Національна академія керівних кадрів культури і мистецтв. – Київ, 2024.
Конрад Марцеллович Кржижановський – польський художник, що народився в м. Кременчук (тепер Полтавська обл. України) і зростав, як живописець, в середовищі українських митців, завдяки навчанню в Київській рисувальній школі М. Мурашка, де в той час викладали провідні українські майстри: М. Пимоненко, І. Селезньов, С. Костенко. Згодом К. Кржижановський продовжив навчання у Петербурзькій академії мистецтв, отримуючи значну творчу підтримку та настанови від А. Куїнджі та І. Рєпіна – художників, безпосередньо пов’язаних з Україною. Саме українські краєвиди, за свідченнями прижиттєвих дослідників творчості митця, стали рушійною силою у віднайденні ним власного характерного стилю у виконанні пейзажів. Під час навчання К. Кржижановського у майстерні Ш. Голлоші у Мюнхені останній визнавав його як цілком сформованого на той час митця.
Зрілий період художника пов’язаний з його перебуванням у Перемилі на Волині, у поліських Стошанах (що відносяться до етнічних українських земель) та Києві, де пройшла перша персональна виставка К. Кржижановського.
У роботі розглянуто зв’язок художника із польськими мистецькими осередками, що сформувалися у зазначений період в Україні, приділено увагу Київській «Полонії», з якою К. Кржижановський мав тісні контакти. Докладно проаналізовано роботи митця, створені під час його перебування на українських теренах.
Вперше в українській мистецтвознавчій науці було комплексно досліджено життєвий шлях та творчість живописця, графіка і педагога К. Кржижановського як одного з представників унікального полінаціонального середовища митців, яке наприкінці ХІХ ‒ на початку ХХ ст. існувало в Україні, наголошено на приналежності художника як до польської, так і до української культури. Реконструйовано творчий шлях митця на основі як досліджень польських, румунських, угорських мистецтвознавців, так і автобіографічних спогадів людей з його найближчого оточення, що призвело до уточнення окремих фактів біографії митця. Зокрема, введено до наукового обігу дані з метричної книги, що містить запис про хрещення художника у Києві; інформацію з автобіографічних спогадів Г. Світлицького про виключення майбутнього художника з АМ тощо. Здійснено розвідку щодо творів живописця, виконаних під час перебування в Україні, що дало змогу виявити назви робіт, експонованих художником під час його виставкової діяльності у Києві. Здійснено стилістично-порівняльний аналіз роботи, що не зазначена в жодному каталозі робіт митця, з еталонними творами живописця.