Короткий опис(реферат):
Мета роботи – продемонструвати складність типологізації культурних проєктів у зв’язку з
інтердисурсивним та гібридним характером медійного простору постсучасності. Методологія дослідження.
Використано феноменологічний, герменевтичний, історичний, структуралістський, психоаналітичний,
постструктуралістський, лаканівський та постлаканівський теоретичні підходи. Наукова новизна. Виокремлено
три ключові культурологічні моделі типології соціокультурних проєктів – структуралістська, маркетингова та
феноменолого-герменевтична. Висновки. Розкрито культурологічні моделі типології соціокультурних проєктів.
Перша є структуралістською та ґрунтується на світоглядному критерії (глобалістичні, мультикультурні,
альтерглобалістичні, глокалізаційні проєкти). Друга є маркетинговою та ґрунтується на економічному й
медійному критерії упровадження товарно-грошових відносин в інформаційну культуру (проєкти раціонального
та проєкти інтуїтивного маркетингу). Третя є феноменолого-герменевтичною та ґрунтується на мистецькому
критерії класифікації проєктів на творчі та креативні.
Суть розробки, основні результати:
The purpose of the research is to show the complexity of the typology of contemporary cultural projects in
relation to the interdiscursive and hybrid nature of the postmodern media space. Research methodology.
Phenomenological, hermeneutic, historical, structuralist, psychoanalytic, poststructuralist, Lacanian and post-Lacanian
theoretical approaches are used. Scientific novelty. Three key culturological models for the typology of socio-cultural
projects are highlighted. Conclusions. The following cultural models are distinguished in the socio-cultural typology.
The first one is structuralist and psychoanalytic and is based on worldview spiritual criteria (globalist, multicultural,
alterglobalist, glocalisation projects). The second one is marketing and is based on the financial, economic and media
criteria for the introduction of commodity-money relations in the information culture (rational marketing projects and
intuitive marketing projects). The third model is phenomenological-hermeneutic and is based on the artistic criteria of
classifying projects into creational and creative, as well as combined, with both modern and postmodernist features.