Короткий опис(реферат):
Дисертація присвячена вивченню української духовної пісні західноєвропейського походження протягом всього періоду її історії (XVII-ХХ ст.). В процесі роботи було уведено в науковий обіг новий текстовий та музичний матеріал, пов’язаний із рецепцією європейської духовної пісенності на українських землях. Встановлено та уточнено першоджерела сімдесяти пісень європейського походження в українському репертуарі XVII-XIX ст. Розроблено методологічну основу для вивчення запозичених пісень у вітчизняній традиції, де визначено функціональні відмінності духовнопісенного репертуару на різних етапах його розвитку. Встановлено три різновиди української духовної пісні: позалітургічний, паралітургічний, літургічний. Подано жанрову класифікацію духовних пісень паралітургічного призначення. Описано способи рецепції європейських духовнопісенних творів у вітчизняному репертуарі та виявлено риси спорідненості та відмінності європейської і української пісенних традицій.
Суть розробки, основні результати:
The thesis is dedicated to study of the Ukrainian sacred song of West European origin during the whole historical period of its existence (17th - 20th centuries). In the process of work new musical and words material connected with reception of European sacred song in Ukraine has been put into scientific operation. The primary sources of 70 songs of European origin from the Ukrainian repertoire of the 17th - 20th centuries have been established and defined more precisely. The methodological basis for study of adopted songs in Ukrainian tradition which makes functional distinctions of the sacred song’s repertoire of different stages of its development is worked out. Three varieties of the Ukrainian sacred song, such as extraliturgical, paraliturgical and liturgical, have been distinguished according to their functions. In the study paraliturgical sacred song are classified according to their genres. Some of ways of adoption of European sacred song for Ukraine repertoire are fully described; the features that our song tradition has in common with the European one and the differences between them are revealed as well.