Короткий опис(реферат):
У дисертації пропонується теорія оперного національного стилю у зв’язку з вивченням творчості Дж. Верді. Явище національного стилю розглядається у єдності зі стилем культури, у історичному, жанровому, естетичному контекстах, як визначальна складова композиторського мислення. Створюється широка музикознавча поняттєва основа вивчення категорії національного стилю. Конкретизується поняття музичної семантики відносно стильових засад оперної поетики, виявляються музично-тематичні та стилістичні зумовленості національно-стильової оперної семантики. Доводиться важливе значення виконавської традиції в становленні національного оперного стилю, зокрема в італійській школі доби романтизму та в творчості Верді. Розкривається парадигматичне значення оперної поетики Верді в історичній еволюції європейської оперної творчості. Виявляються наскрізні універсальні принципи образно-композиційної конструкції оперної форми в творах Верді, водночас унікальність його оперного методу, що забезпечують їх загальноєвропейське значення. Розкриваються музично-тематичні засади образної драматургії, музично-стилістична змістовність оперних ідей. Доводиться перевага музичної сторони опери у формуванні її національно-стильового змісту.
Суть розробки, основні результати:
In the dissertation the theory of opera national style is offered in connection with study of creativity of D. Verdi. The phenomenon of national style is considered in unity with style of culture, in historical, genre, aesthetic contexts, as determining compound of composer's thinking. Is created wide musicology conceptual basis of study of a category of national style. The concept of musical semantics concerning style principles opera poetics is concretized. Come to light of music-thematic and stylistic conditionality of national-style opera semantics. Is proved the important meaning of performer’s tradition in growth of national opera style, in particular, at the Italian school epoch of romanticism and in Verdi’s creativity.
Paradigm meaning Verdi opera poetic is opened in historical evolution of the European opera creativity. The through universal principles of a figurative - composite design of the opera form in products of Verdi, and in the same time uniqueness of his creative method are shown, that provide their all-European meaning. The music-thematic bases, the figurative playwrights, music-stylistic contents of opera ideas are opened. The advantage of the musical party of an opera in formation of its national-style contents is proved.