Abstract:
Мета роботи: аналіз розвитку лінійного рисунка та лінійної графіки: визначення поняття «лінійна графіка» у термінологічному та змістовному аспекті, місця, умов виникнення. Методологія дослідження полягає в застосуванні загальних та спеціальних методів пізнання, зокрема, автор використовував порівняльний, термінологічний, хронологічний методи дослідження, а також оглядово-аналітичний моніторинг публікацій. Наукова новизна роботи полягає в тому, що здійснений порівняний аналіз понять лінійний рисунок та лінійна графіка за термінологічним та
змістовним аспектами на основі наукових та методичних положень фахівців з рисунка, графіки та з інших наук, що надало можливість узагальнити та конкретизувати специфіку розвитку лінійної графіки. Висновки. У результаті проведеного дослідження виявлено, що поняття «Лінійна графіка» та «Лінійний рисунок» мають змістовне продовження і зв’язок на змістовному рівні. Лінійний рисунок лежить в основі лінійної графіки, як і в основі різних видів образотворчого мистецтва і є початковим інструментом зображення та передачі візуальної інформації. Розвиваючись у часі став базою для лінійної графіки, яка, у свою чергу, дістала розвиток у різних площинах мистецтва та дизайну і набула свого втілення в сучасних комп’ютерних технологіях.
Description:
Purpose of Research. The purposes of the research are to analyse of the development of linear drawing and linear graphics and define the concept of «linear graphics» in terms of terminology and content, place, conditions of origin. Methodology. The research methodology consists in the application of the following general and special methods of
cognition. The author used comparative, terminological, chronological and other research methods among which a special place is occupied by the review-analytical monitoring of the publications. Scientific Novelty. The scientific novelty of the research is the comparative analysis of the concepts of linear drawing and linear graphics in terms of terminology and content of the scientific and methodological positions of the specialists in drawing, graphics and other sciences. It gives an opportunity to generalize and specify the specifics of linear graphics. Conclusions. The study found that the concepts of «Linear Graphics» and «Linear Drawing» have a meaningful continuation and connection at the content level. Linear drawing is the basis of linear graphics, as well as the basis of various types of fine arts and is the tool of image and transmission of visual information. It became the basis for linear graphics, which in turn was developed in various fields of art and design and embodied in modern computer technologies.