Abstract:
У кваліфікаційній роботі розкрито сутність та складові національно- патріотичного виховання та охарактеризовано її нормативно-правову базу. Разом з тим розкриті особливості національно-патріотичного виховання в закладах культури та проаналізовано гібридні війни і загрози в культурному просторі України. Автором проведено моніторинг діяльності комунального закладу
«Культурно-мистецький центр» Лип'янської сільської ради, зокрема з національно-патріотичного виховання та запропоновані сучасні форми, серед яких віртуальні екскурсії, перегляд та обговорення фоторепортажів тощо та надані рекомендації стосовно впровадження в роботу гуртків нових форм, які б сприяли національно - патріотичному вихованню дітей та запропоновано реалізувати мистецький проект «Жовто-блакитна країна» для дітей з метою розвитку інтересу до української культурної спадщини та виховання патріотичного духу.
Description:
The qualification work reveals the essence and components of national-patriotic education and characterizes its regulatory framework. At the same time, the peculiarities of national-patriotic education in cultural institutions are revealed and hybrid wars and threats in the cultural space of Ukraine are analyzed. The author monitored the activities of the municipal institution «Cultural and Artistic Center» of the Lipiansk Village Council, in particular, on national-patriotic education and proposed modern forms, including virtual excursions, viewing and discussing photo reports, etc. and provided recommendations for the introduction of new forms in the work of clubs that would promote national-patriotic education of children and proposed to implement the art project «Yellow-Blue Country» for children to develop interest in Ukrainian cultural heritage.