Abstract:
Сучасне суспільство переживає відносно новий етап у цивілізаційній площині. На думку американського соціолога і футуролога Елвіна Тоффлера людство нині перебуває на етапі постіндустріальної (інформаційної) цивілізації. У наукових дослідженнях пропаганда визначається як явище, що автоматично визначають як інформаційне і політичне, та воно безпосередньо стосується й культури як елементу національної безпеки. У кваліфікаційній (магістерській) роботі досліджується мистецтво та його роль у культурній пропаганді (на прикладі української культури). У першому розділі розглядається поняття «пропаганда», історія його виникнення, види типи і методики його дослідження. У другому розділі визначено особливості роботи пропаганди за допомогою музичного мистецтва, кінематографу, соціальних мереж і штучного інтелекту. У третьому розділі проаналізовано явище культурної пропаганди в Україні та українське мистецтво як протидію ворожій (російській) агресії.