Abstract:
Будова посібника витримана в зручному форматі: від першого знайомства з фортепіано до виконання творів на рівні середини першого класу мистецької школи. Продумане ускладнення матеріалу сприяє поступовому музичному розвитку піаніста-початківця та дає змогу опанувати потрібні навички у стислі строки.
Надані у вступі методичні рекомендації допоможуть викладачам обрати правильну траєкторію розвитку здобувача освіти. Збірка поділена на два розділи: сольні пʼєси та ансамблеві твори для гри з вчителем чи учнями старших класів. Таке поєднання дає викладачу обирати зручний формат музикування з учнем, в залежності від його рівня підготовки. Ансамблеве музикування з викладачем завжди підштовхує учнів до творчого розвитку. У співтворчості з наставником здобувач освіти краще опанує різноманітні аспекти музичної мови та творчу складову виконавського мистецтва.
Description:
The structure of the manual is maintained in a convenient format: from the first acquaintance with the piano to the performance of works at the level of the middle of the first grade of the art school. The well-thought-out complication of the material promotes the gradual musical development of a beginner pianist and allows him to master the necessary skills in a short period of time.
Methodological recommendations given in the introduction will help teachers choose the right trajectory of the student's development. The collection is divided into two sections: solo pieces and ensemble pieces for playing with a teacher or high school students. This combination allows the teacher to choose a convenient format for making music with the student, depending on his level of preparation. Ensemble music making with a teacher always pushes students to creative development. In co-creation with a mentor, the learner will better master various aspects of the musical language and the creative component of performing arts.